Groepslessen

Bodyshape

Bodyshape is een combinatie van spierversterkende oefeningen, waarbij ook houding en ademhaling een belangrijke rol spelen. Billen, rug, dijen en buik komen elke les aan bod.

Combi-training

Bij de Low Impact versie van de Combi-training geven we de ene week een Low Impact XCore/steples, de andere week een Bodyshape-les. Bij de High Impact versie geven we de ene week een High Impact XCore/steples, de andere week een High Impact Conditietraining.

Conditie BBB

De Conditie BBB-les is een leuke afwisselende les, waarbij vooral de Billen, Buik en Benen elke les aan bod komen. De les begint met een conditioneel opwarmgedeelte met een eenvoudige choreografie.

Conditietraining

Conditietraining is een combinatie van cardio (=conditionele) en kracht (=spierversterkende) oefeningen, waarbij ook houding en ademhaling een belangrijke rol spelen.

Core Stability Training

In 45 minuten trainen we de bekken spieren, buikspieren, rugspieren en been en bil spieren. We gebruiken daarbij het welbekende blauwe matje maar bijvoorbeeld ook de halve bal, grote bal, kleine 3 of 5 kg bal, losse gewichten en de step.

HIIT Circuittraining

HIIT staat voor High Intensity Interval Training. Het trainingsprincipe van HIIT is dat je door middel van intervals in een korte tijdsduur een intensieve inspanning levert.

Cross Boxing

Cross Boxing is de Next-level trainingsmethode en is gemixt, pittig, (in)spannend, uitdagend en is daarmee uitermate geschikt voor mannen en (stoere) vrouwen.

Pink boxing

Pink Boxing is exclusief voor vrouwen en is dé perfecte workout om in vorm te blijven, af te vallen en/of om conditie te verbeteren.

Step/Xcore

Met een les Step/Xcore pak je het beste van twee heerlijke sportvariaties: een halve les XCore en een halve Steples. Beiden lekker opzwepend, goed voor de spieren én je conditie.

Spinning

Spinning is een pittige training die gericht is op hart- en bloedvaten. Deze training doe je op een stationaire fiets. De training is goed voor een sterk hart, het vergroten van je longinhoud, een goede bloedsomloop en soepele spieren.

Stages Cycling

Stages Cycling is trainen op een indoor Cycling fiets met een vermogensmeter, die het weggetrapte aantal wattage per individu per fiets laat zien. Je kan dus door gebruik van een vermogensmeter veel meer potentie uit je trainingen halen en hierdoor je prestaties sterk verbeteren.

Vitaal Fit

Bij Vredehof Fitness wordt het sporten en bewegen voor ouderen gestimuleerd.Vitaal Fit is dé groeples voor ouderen van 55 tot 100 jaar. Tijdens deze gezellige groeples onder leiding van een ervaren groepslesinstructrice wordt het hele lichaam aangepakt op een veilige en leuke manier.

XCORE® workout

De XCORE® workout is een ultieme core training (de kern van rug-, buik- en heupspieren) met behulp van de XCO-Trainer. De training bestaat uit veel dynamische oefeningen op zeer opzwepende muziek.

Yoga opties

De Yoga Zonnegroet is vooral bedoeld om de dag goed te beginnen. ClubYoga is een groepsfitnessprogramma gebaseerd op oosterse ontspanningsoefeningen uit de Yoga en T'ai chi.